poniedziałek, marca 28, 2016

SEBORADIN - Szampon i balsam do włosów linia SENSITIV - pierwsze wrażenia

Jak pewnie już wiecie, skóra mojej głowy należy do wyjątkowo wrażliwych. Nie dla niej drogeryjne szampony napakowane SLS-ami, SLES-ami i silikonami.
Już od kilku lat korzystam z szamponów, które są pozbawione silnych detergentów i innych drażniących substancji. Ostatnio jednak moja skóra głowy zaczęła się buntować :(
Dlatego kuracja Sensitiv firmy Seboradin, którą wygrałam w konkursie organizowanym przez tą markę była dla mnie szansą na przywrócenie równowagi skóry głowy.
Jak widzicie po tytule są to moje pierwsze wrażenia na temat tego zestawu, ponieważ po kilku użyciach trudno wystawić rzetelną recenzję produktów, ale z powodu tego, co ten zestaw czyni na mojej głowie chciałam się z Wami podzielić moimi pierwszymi spostrzeżeniami :)

Seboradin sensitiv szampon i balsam do włosów

Produkty przychodzą do nas w standardowych, przezroczystych opakowaniach, jakie stosuje marka Seboradin. Niestety jest to dość twardy plastik, z którego trudno wydobywa się produkty, szczególnie balsam (wolałabym miękką tubkę, taką, w jaką są zapakowane maski tej marki). 

Kolor produktów

Szampon - piękny, bursztynowy kolor
Balsam - beżowy kolor

Zapach

Szampon - i tutaj uwaga (!) będziecie się pewnie śmiać do czego porównam zapach tego produktu - pachnie jak napój z Tymbarka jabłkowo-winogronowy :D 
Jest świeży i utrzymuje się na włosach 
Balsam - pachnie podobnie jak szampon, jednak jest to zapach jakby bardziej "egzotyczny", trudno go określić, ale na szczęście nie jest męczący

Seboradin Sensitiv szampon i balsam do włosów

Co obiecuje nam producent ?

1) Szampon Sensitiv Seboradin

WSKAZANIA:
Włosy delikatne, cienkie, wrażliwa, atopowa skóra głowy, skłonna do podrażnień. Dla kobiet i mężczyzn.
DZIAŁANIE I EFEKT:
Delikatny, łagodny szampon nie podrażnia i nie wysusza skóry głowy. Ekstrakt z czarnego musale regeneruje podrażnioną skórę głowy. Dzięki regulacji pH skóry zmniejsza podatność na podrażnienia, koi skórę głowy. Kompleks aminokwasów stanowi odżywczy koktajl dla włosów, wzmacnia ich strukturę, nadając połysk, miękkość i zdrowy wygląd. Arginina działa przeciwzapalnie. Sodium PCA oraz gliceryna silnie nawilżają, wiążą i zatrzymują wodę w naskórku.
Systematyczne stosowanie szamponu i balsamu Seboradin Sensitive poprawia kondycję skóry wrażliwej, koi, zmniejsza skłonność do podrażnień, eliminuje swędzenie skóry głowy, odżywia i intensywnie nawilża włosy.
Preparat rekomendowany przy nietolerancji skóry na SLS i SLES. Nie zawiera: SLS, SLES, parabenów, silikonów, alergenów, soli, sztucznych barwników.

2) Balsam do włosów Seboradin Sensitiv

WSKAZANIA:
Włosy delikatne, cienkie, wrażliwa, atopowa skóra głowy, skłonna do podrażnień. Dla kobiet i mężczyzn.
DZIAŁANIE I EFEKT:
Balsam zawiera naturalny emolient, który kondycjonuje i wygładza włosy, ułatwia rozczesywanie, zapobiega elektryzowaniu się włosów. Ekstrakt z czarnego musale przyspiesza regenerację uszkodzonej skóry oraz wspomaga utrzymanie odpowiedniego stopnia jej nawilżenia. Masło shea łagodzi podrażnienia, niweluje zaczerwienienia skóry, uelastycznia, nawilża i regeneruje uszkodzone włosy i skórę głowy. Komponent owsa koi skórę, łagodzi zaczerwienie, działa przeciwświądowo, chroni przed promieniowaniem UV, wzmacnia włosy, zapobiega ich łamliwości.
Systematyczne stosowanie szamponu i balsamu Seboradin Sensitive poprawia kondycję skóry wrażliwej, koi, zmniejsza skłonność do podrażnień, eliminuje swędzenie skóry głowy, odżywia i nawilża włosy.
Preparat rekomendowany przy nietolerancji skóry na SLS i SLES. Nie zawiera: SLS, SLES, parabenów, silikonów, alergenów, soli, sztucznych barwników.

Weryfikacja obietnic

1) Szampon
Jeśli chodzi o wskazania to moja skóra głowy i włosy wpisują się w nie w części: są delikatne, cienkie, skóra jest wrażliwa, ale raczej nie atopowa i skłonna do podrażnień.

Szampon faktycznie nie podrażnia skóry głowy i nie wysusza jej. Po trzech użyciach trudno powiedzieć czy skóra jest zregenerowana, natomiast mogę już na dzień dzisiejszy powiedzieć, że skóra głowy jest ukojona (trudno to opisać, ale w moim przypadku przed używaniem tego szamponu czułam jakby mrowienie pod skórą, które po użyciu tego produktu ustało), ale niestety (nie wiem, czy jest to wina szamponu, czy po prostu moja) zaczerwienienie i świąd mojej skóry, które są objawem choroby, nie znikają. Trudno też powiedzieć, czy się wzmagają - myślę, że utrzymują się na takim samym poziomie, jak przed używaniem tego produktu. 

Włosy po użyciu szamponu są miękkie, mają połysk i wyglądają na zdrowsze. 
Są nawilżone, ale nie obciążone, czego się bardzo obawiałam. 

2) Balsam
Włosy po użyciu balsamu są wygładzone, łatwo się je rozczesuje i, co najważniejsze, nie elektryzują się. Teraz, gdy jeszcze kaloryfery grzeją, moje włosy strasznie się elektryzowały - ten produkt w końcu poradził sobie z tym problemem :)
Balsam sprawia, że włosy są jakby grubsze, mięsiste i wyglądają na gęstsze.  

Podsumowanie

Jeśli chodzi o balsam to jestem w nim zakochana i na pewno będę go używać. 
Natomiast co się tyczy szamponu mam mieszane uczucia. Wiadomo, że po trzech użyciach trudno spodziewać się cudów, ale oczekiwałam przynajmniej zmniejszenia świądu i zaczerwienia (a tak się nie stało). Postaram się jeszcze poużywać tego produktu, lecz jeśli nadal objawy się utrzymają (albo nastąpi pogorszenie) będę zmuszona odstawić szampon :(
UPDATE
Po czwartym użyciu niestety jest gorzej :( Jestem zmuszona odstawić szampon :(

Używałyście tych produktów ? A może inny produkt tej marki skradł Wasze serce ?


2 komentarze:

  1. Ja z kolei po użyciu szamponu z innej firmy miałam problem z łupieżem i przetestowałam produkt od Seboradinu (ten przeciwłupieżowy) i jestem zadowolona. Skóra nawilżona i ograniczyła uczucie swedzenia . Moim zadniem na + !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Kosmetyczna strona życia