sobota, sierpnia 20, 2016

Łukasz Wudyka - wywiad o pozycjonowaniu stron

Dzisiaj post trochę inny niż zazwyczaj, a mianowicie wywiad z Łukaszem Wudyka - właścicielem firmy YouBoost i specjalistą w dziedzinie SEO/SEM oraz promowania blogów.
Miałam przyjemność przeprowadzić z Łukaszem wywiad. Mam nadzieję, że z przyjemnością go przeczytacie :)

Kosmetyczna strona życia, wywiad, YouBoost, Łukasz Wudyka




Ja: Wielu początkujących blogerów  nie wie co to jest SEO. Mógłbyś wyjaśnić co takiego "tajemniczego" kryje się pod tą nazwą i po co blogerowi SEO?

Łukasz Wudyka: SEO - jest to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Często zwana pozycjonowaniem. Według mnie zdecydowanie mylnie. Bo pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja, ale także szereg działań mających na celu sprawienie, by dana strona weszła do TOP 10, a często do Top 3 wyszukiwarki Google na daną frazę.

Ja: Czy trudno pozycjonować strony w przeglądarkach ?

Łukasz Wudyka: Istnieją specjalne firmy, które się tym zajmują. W tym i nasza. Czy trudno? Jak masz odpowiednią wiedzę to robisz swoje i da się to ręcznie zrobić bez użycia jakiegokolwiek płatnego oprogramowania. Oczywiście mówię tu o blogach, bo prawdziwe schody zaczynają się przy kampaniach dużych firm.

Ja: Na Wordpressie można znaleźć specjalne wtyczki ułatwiające pozycjonowanie - jak sobie poradzić z tym na Blogspotcie ?

Łukasz Wudyka: Szczerze - są rozwiązania dla WP. Dla Blogspota też znam kilka, ale nie na zasadzie wtyczek.

Ja: Czy początkujący bloger ma szansę na to, żeby dzięki SEO wypromować swojego bloga w krótkim czasie ?

Łukasz Wudyka: Wszystko zależy od ilości i jakości contentu na stronie oraz ilości i jakości linków przychodzących do niego na stronę. Szczerze - ma zdecydowanie szanse w pół roku do roku czasu.

Kosmetyczna strona życia, wywiad, YouBoost, Łukasz Wudyka

Ja: Zdradzisz moim czytelnikom jakieś sekrety na to, jak pozycjonować bloga ?

Łukasz Wudyka: Twoim czytelnikom mogę polecić by zainteresowali się link buildingiem do danego tematu. Bo dobry link building to podstawa w pozycjonowaniu. Jak go zrobić to temat rzeka. Ale podpowiem, że warto wiedzieć co to są linki do follow.

Ja: Dzisiaj w sieci mamy zatrzęsienie blogów, szczególnie kosmetycznych. Jak w takim gąszczu konkurencji wypromować bloga, który pomimo wartościowych treści jest niedoceniany?

Łukasz Wudyka: Jest nie doceniany, bo ludzie nie znajdują go w wyszukiwarce, co sprawia, że nie trafiają na taki blog. Polecam najpierw sprawdzić w plenerze słów kluczowych jakie frazy są popularne - oczywiście związane z tematyką bloga a potem o nich pisać. Na samym końcu je pozycjonować ręcznie.

Ja: Czy żeby blog zdobył popularność konieczna jest płatna reklama ?

Łukasz Wudyka: Ciekawe pytanie. Otóż powiem szczerze, że nie. Znam wiele osób które prowadzą popularne blogi i zero płatnej reklamy. Liczy się zaangażowanie i poświęcony czas. Trafne tematy i ręczna praca nad reklamą. Wtedy można coś osiągnąć. Albo można iść na skróty i zlecić to mi za odpowiednią cenę. Ewentualnie postawić na AdWords. Ale to już droższa bajka. Ale efekty są prawie natychmiastowe.

Ja: Co ma wpływ na popularność bloga i jak przyciągnąć do siebie większe zainteresowanie czytelników?

Łukasz Wudyka: Tutaj jest mnóstwo czynników. Zawsze mówię, że klienci lubią dostać coś za darmo. Tak samo jest z czytelnikami. Jak robisz konkursy często to przyciągniesz wiele osób. Druga sprawa przejrzystość. No i znów wrócę do pozycjonowania. Bo to podstawa. Albo inaczej ręcznie musisz na grupy wrzucać posty. Co jest męczące lepiej je wypromować  przez długi czas mieć korzyści z nich.

Ja: Czy bez dobrego SEO blog nie ma szans na rozwój?

Łukasz Wudyka: Znam takie co się rozwinęły. Ale zajmuje to dużo dłużej. Bardziej powiedziałbym, że ma szansę bez pozycjonowania. Ale polecam jednak dokonać optymalizacji bloga pod wyszukiwarkę.

Ja: Często na różnych blogach pojawiają się rady, że aby zdobyć popularność należy komentować posty i działać na innych blogach. Czy naprawdę się to sprawdza?

Łukasz Wudyka: Oczywiście. Po pierwsze na niektórych blogach i forach zdobywasz linki dofollow. Więc chcąc nie chcąc się pozycjonujesz. Po drugie ludzie widzą Cię w internecie. Ale co gdyby móc połączyć działania reklamowe jako sensowne wypowiedzi i jeszcze wiedzieć gdzie się wypowiadać by zdobyć linka. Takie 2 w 1 i o tym właśnie mogę uczyć.

To na dzisiaj tyle :) Mam nadzieję, że rozmowa z Łukaszem przypadła Wam do gustu i dowiedzieliście się z niej kilku przydatnych rzeczy o SEO :)
Zapraszam do polubienia strony Łukasza YouBoost

28 komentarzy:

  1. Właśnie zgłębiam wiedzę na temat tych linków do follow :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post! :)
    może wspólna obserwacja ?
    mogłabym prosić o kliknięcia w linki w poniższym poście?
    Na pewno się odwdzięczę :)
    ZAPRASZAM KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wywiad. Powiem szczerze, że w tym temacie, pozycjonowanie itd., jestem kompletnie ciemna. To co nieco mi rozjaśniło sprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niema głupich pytań wiec pytam - jak fizycznie zdobywa sie followersów poprzez newsletter czy są inne metody? Ja próbuje przez FB czy można jeszcze inaczej miż te 2 wymienione metody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź kilka komentarzy niżej ;)
      Moim zdaniem newsletter to dodatek - sprawdza się, jak już masz dużo obserwatorów na blogu.

      Usuń
  5. Super wywiad :D
    idę ogarnąć te linki do follow haha :D

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny wywiad! :) z chęcią będę zagłębiac sie w temacie dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Followersów poprze newslatter?? Niby da się. Ale po co. Tam im masz dostarczać ciekawe materiały. Może wrócą i coś Ci zamówią.

    Łatwiej wypozycjonować frazy:) zdecydowanie. I ludzie sami z wyszukiwań Gogle będą wpadać do Ciebie:) Jak coś napisz do mnie na FB Łukasz Wudyka :) To zdjęcie przy ognisku :)

    Zapraszam do nas na bloga pod pozycjonowanie czy SEO znajdziecie mnogość przydatnych artykułów.

    Zostawiam link:

    http://www.youboost.pl/blog-kategorie

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wywiad, bardzo lubię takie posty! :)

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. super przydatny wywiad! :) o niektórych rzeczach nie miałam pojęcia, a więc mogę bardziej "wziąć się" za swojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wywiad! Bardzo przydała mi się ta wiedza :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ AARLENAA.BLOGSPOT.COM ♪

    OdpowiedzUsuń
  11. swietny wywiad !
    http://gabrysiowetestowaniee.blogspot.com/2016/08/wyzwanie-trustedcosmetics-4-kosmetyki.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy wywiad. Pozycjonowanie to jeden z czynników sukcesu bloga. Każdy bloger powinien o tym wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń

Copyright © 2017 Kosmetyczna strona życia